Časté dotazy




O PlatímPak

  • PlatímPak je služba, která umožňuje zákazníkům odložit platbu v e-shopu o 30 dnů. Částku uhradí Equa bank a.s. a zákazník ji do 30 dnů vrací a to bez jakýchkoliv poplatků a navýšení.
  • Ano, odložená platba je forma spotřebitelské půjčky s tím, že prvních 30 dnů se jedná o bezúročnou formu. Podívejte se na podmínky spotřebitelské půjčky
  • Ne, nemusíte.
  • Jako klient Equa bank můžete PlatímPak využívat opakovaně a bez omezení.
  • Maximálně desetkrát během kalendářního roku a v celkové částce max. 50 000 Kč. V jednu chvíli také můžete mít vždy jen jednu neuhrazenou odloženou platbu.
  • Seznam e-shopů, které poskytují službu PlatímPak, najdete zde
  • Samozřejmě, odloženou platbu PlatímPak může využít kdokoliv starší 18 let.






Průběh platby

  • Vaši žádost o odloženou platbu zpravidla vyhodnotíme nejdéle do jedné minuty.
  • Vycházíme ze schopnosti zákazníka splácet své závazky a žádost schválíme, podmíněně schválíme, nebo zamítneme. U podmíněného schválení vyžadujeme dodatečné ověření identity.
  • Ano, může se to stát. Každý zákazník je vyhodnocován individuálně. Pokud se to stane, tak se spojte s e-shopem a vaši objednávku uhraďte jiným způsobem.
  • Pokud nejste klientem Equa bank, nejpravděpodobnější je, že:

    • nemáte splacenou předešlou platbu
    • už jste použili PlatímPak desetkrát během kalendářního roku,
    • překročili jste roční limit 50 000 Kč.

    Pokud jste klientem, zkontrolujte v bankovnictví nebo Profilu zákazníka, jestli jste u některé platby nepřesáhli datum splatnosti.




Ověření identity

  • Ověření identity vyžadujeme u uživatelů, kteří nejsou klienty nebo aktivními klienty Equa bank. Vyžadujeme to pouze při první žádosti, případně pokud jste klientem a použijete jiný autorizační telefon.
  • Ověření identity vyžadujeme u uživatelů, kteří nejsou klienty nebo aktivními klienty Equa bank. Vyžadujeme to pouze při první žádosti, případně pokud jste klientem a použijete jiný autorizační telefon.
  • Tato situace může nastat v několika případech. Buď jste v žádosti o odloženou platbu uvedli jiné telefonní číslo, než které máte v bance uvedené jako autorizační/kontaktní, nebo svůj účet nevyužíváte aktivně a tak je nutné ověřit vaši identitu. Nebojte, ověření trvá jen pár minut a budeme ho po vás chtít pouze jednou.
  • Máte několik možností jak identitu ověřit:
    • Ověřte se online přes bankovní účet vedený u jiné banky na své jméno.
    • Pošlete haléřovou platbu (vrátíme po ověření) z účtu vedeného na své jméno.
    • Zastavte se na jedné z našich poboček s občanským průkazem pro ověření
  • Na ověření identity máte 7 dnů, poté se žádost o odloženou platbu automaticky stornuje.
  • Zpravidla nám haléřová platba přijde během jednoho pracovního dne – záleží, kdy platbu odešlete a z jaké banky. K zrušení objednávky určitě nedojde.
  • Platba slouží pouze k ověření vaší identity. Ať už pošlete haléř, nebo jakoukoliv jinou částku, po ověření vám stejnou částku pošleme zpět.
  • Bohužel ne. Pro ověření identity potřebujeme porovnat údaje v občanském průkazu s údaji ve vaší žádosti.
  • Využít můžete jakoukoliv z našich poboček. A nezapomeňte občanský průkaz, bez něj to nepůjde.



Moje objednávka

  • Minimální částka objednávky není stanovena. Maximální limit jedné objednávky je 25 000 Kč.
  • Po schválení odložené platby vám vše potřebné pošleme e-mailem. Všechny informace máte také dostupné na svém Profilu zákazníka – odkaz do Profilu zákazníka naleznete v e-mailu a také ve Smlouvě, která je přílohou schvalovacího e-mailu.
  • Pokud máte problém s doručením, obraťte se prosím přímo na e-shop.
  • Přehled objednávek je dostupný v Profilu zákazníka. Odkaz na něj najdete v potvrzovacím e-mailu a Smlouvě. Klienti Equa bank najdou objednávky v internetovém bankovnictví pod záložkou Půjčky a kontokorent / Odložené platby. 
  • Využití odložené platby PlatímPak je při splacení do 30 dnů zcela zdarma.
  • Kdykoliv během těchto 30 dnů můžete zažádat o převod na pravidelné měsíční splátky. Pro více informací volejte 222 010 222.
  • Platbu odešleme hned po tom, co schválíme žádost o PlatímPak.
  • E-shop odesílá zboží co nejdříve po obdržení částky od nás. Informaci o datu doručení vám sdělí e-shop, ve kterém nakupujete.
  • Na zaplacení máte 30 dní ode dne schválení platby PlatímPak. V případě zpoždění doručení objednávky se obracejte přímo na e-shop. Den splatnosti odložené platby najdete na Smlouvě nebo také na Profilu zákazníka.



Vrácení zboží / zrušení objednávky

  • Pro zrušení objednávky se prosím obraťte přímo na e-shop. Pokud jsme vám odloženou platbu ještě neschválili a vy jste zrušili objednávku, tak se nic neděje. Pokud jsme za vás nákup už uhradili, tak po zrušení objednávky, nám e-shop vrátí peníze – opět se nic neděje. V obou případech se o nic nemusíte starat.
  • V takovém případě nám peníze pošlete dle platebních údajů, které najdete ve svém Profilu zákazníka nebo ve Smlouvě.
  • Nic se neděje, takovéto situace si řešíme s e-shopem napřímo. Peníze za část vaší zrušené objednávky nám e-shop pošle zpět a my vám odloženou platbu o tuto částku ponížíme. Upravenou částku k úhradě uvidíte v Profilu zákazníka pod tlačítkem „Zaplatit“. Pokud by e-shop poslal peníze omylem vám, tak nám peníze za tuto část pošlete dle platebních údajů ze Smlouvy či Profilu zákazníka.
  • Zboží vrátíte e-shopu, ve kterém jste nakupovali. Spojte se přímo s ním.
  • Poníženou částku o cenu vráceného zboží uvidíte pod tlačítkem „Zaplatit“ ve svém Profilu zákazníka.



Nastavení

  • V přehledu vidíte aktuální stav všech vašich odložených plateb – tedy i historii již splacených odložených plateb. V Profilu zákazníka máte také u každé platby uloženou Smlouvu a informaci o možnosti převedení na splátky. Pokud máte podmíněně schválenou odloženou platbu, najdete zde i informace o možnostech ověření.
  • Ano, PlatímPak funguje na všech zařízeních s obvyklými operačními systémy.
  • Nic se neděje. V případě, že máte více odložených plateb, přeplatek použijeme na úhradu těchto plateb. Pokud máte v bance spotřebitelskou půjčku, tak přeplatek přiřadíme k té. Pokud nemáte žádné jiné produkty, přeplatek vám zašleme zpět na účet.



Technické problémy

  • V žádosti jsme vás pravděpodobně rozpoznali jako klienta Equa bank, takže vyhodnocení odešlo na e-mail, který máte vedený v bance jako kontaktní. Pokud vám žádný nepřišel vůbec, kontaktujte nás prosím na lince 222 010 222.
  • Pravděpodobně se jedná o technickou chybu – informujte o tom prosím buď e-shop nebo to napište nám na info@equabank.cz s informací kdy a u jakého e-shopu se vám to stalo.
  • Ujistěte se, že k ověření používáte účet vedený na stejné jméno, jaké jste uvedli v žádosti o odloženou platbu. Pokud vám během ověřování vyskočí „Něco se nepovedlo“, zkuste to za pár minut znovu. Nebo pro ověření totožnosti použijte jiný účet, případně jinou ověřovací metodu.
  • Pokud nemůžete najít v seznamu svoji banku, tak se nám ještě nepovedlo se s vaší bankou propojit. Využijte prosím haléřovou platbu nebo se stavte na pobočce.
  • Žádné obavy, ve své e-mailové schránce najdete instrukce, jak ověření dokončit.
  • Zkontrolujte, že platbu odesíláte z účtu, který je vedený na vaše jméno. Jméno uvedené v žádosti o odloženou platbu musí být totožné se jménem, na které je vedený váš účet. (Příklad nesprávného uvedení jména Katka Nováková x Kateřina Nováková). Pokud jste v žádosti vyplnil/a jméno jinak, tak buď využijte jinou možnost ověření, nebo proveďte novou objednávku s uvedením správného jména.
  • Pokud vám v následujících pár minutách přijde e-mail s vyhodnocením – vše proběhlo normálně. Pokud vám žádný e-mail nepřijde, tak došlo k přerušení a vaše objednávka odloženou platbou PlatímPak nebyla uhrazena.



Zavolejte nám

222 010 222

(Po - Ne, 8 - 20:00)

Kontaktujte mě

Údaje použijeme pouze k Vašemu oslovení.
Memorandum pro zpracování osobních údajů.