Časté dotazy




O PlatímPak

  • PlatímPak je služba, která umožňuje zákazníkům odložit platbu v e-shopu o 30 dnů. Částku uhradí Equa bank a.s. a zákazník ji může do 30 dnů splatit bez jakýchkoliv poplatků a navýšení.
  • Ne, veškeré platby přes PlatímPak jsou zcela zdarma, jak pro váš e-shop, tak pro zákazníka.
  • PlatímPak funguje přes API rozhraní a na všech e-shopech, které běží na platformě Shoptet.
  • Pro aktivaci PlatímPak v rámci Shoptetu je potřeba instalace doplňku PlatímPak. V případě napojení přes rozhraní API nás kontaktujte pomocí online formuláře nebo piště na e-mail info@platimpak.cz.
  • Propojovací doplněk PlatímPak naleznete přímo na webových stránkách Shoptetu. Stačí kliknout na tlačítko objednat doplněk.
  • Doplněk můžete uhradit jednorázově, případně si zvolit roční nebo dokonce měsíční frekvenci platby za jeho využívání. Přesné cenové rozdělení naleznete na webových stránkách doplňku.
  • Za používání služby nic neplatíte, je zcela zdarma.
  • Obchodní podmínky jsou součástí smlouvy a zasíláme je v elektronické podobě. Jsou také umístěny na webových stránkách anebo si je můžete projít zde.
  • Zákazníka zpravidla vyhodnotíme do jedné minuty.
  • O výsledku vyhodnocení žádosti vždy informujeme e-shop a současně i zákazníka e-mailem.
  • Vycházíme ze schopnosti zákazníka splácet své závazky a žádost schválíme, podmíněně schválíme, nebo zamítneme. U podmíněného schválení vyžadujeme dodatečné ověření identity.
  • Zákazník má několik možností jak identitu ověřit:
    • Ověří se online přes bankovní účet vedený u jiné banky.
    • Pošle haléřovou platbu (vrátíme po ověření) z účtu vedeného u jiné banky.
    • Zastaví se na jedné z našich poboček s občanským průkazem pro ověření.
  • Na ověření identity má zákazník 7 dnů, poté se žádost o odloženou platbu automaticky stornuje.
  • Pro úhradu objednávky je zákazník přesměrován do online žádosti PlatímPak v prostředí schvalovací aplikace banky.
  • Dodržujeme nejvyšší standardy zabezpečení. Jako banka jsme pod dohledem ČNB a dodržujeme veškeré regulatorní opatření, která jsou nám ukládána.






Objednávka

  • Minimální částka objednávky není stanovena. Maximální limit objednávky je 25 000 Kč.
  • Pokud je zákazník klientem banky, může PlatímPak využívat opakovaně bez omezení. V případě, že není, může mít vždy pouze jednu neuhrazenou odloženou platbu, přičemž může využít PlatímPak nejvýše desetkrát během kalendářního roku v celkové částce nepřesahující limit 50 000 Kč.
  • Jakmile zákazníka ověříme a bude vyhodnocen jako schválený, ihned odesíláme peníze na účet, který jste nám potvrdili ve smlouvě.
  • Platbu za objednávku zasíláme na Váš účet s Variabilním a Specifickým symbolem. Variabilní symbol obsahuje číslo Vaší objednávky. Ve Specifickém symbolu je uvedeno číslo žádosti evidované v bance.
  • V takovém případě je číslo objednávky zobrazeno ve zprávě pro příjemce, která obsahuje text: „Úhrada zboží za objednávku č. XXX, případně vratky hraďte na účet plátce s uvedeným VS YYY.“ Kde XXX je číslo Vaší objednávky a YYY je číslo žádosti v bance.
  • Abychom vyrovnali své závazky, tak peníze zašlete zpět nám.
  • Peníze pošlete na účet, ze kterého vám přišla transakce. Případně je číslo účtu uvedené ve smlouvě – 369/6100. Nezapomeňte uvést Variabilní symbol odložené platby vedený v Bance – bez toho to nepůjde. Jedná se o desetimístné číslo začínající 507xxxxxxx. V Shoptet administraci toto číslo žádosti naleznete v tabulce transakcí ve sloupci „Var. symbol platby“.
  • Pokud odloženou platbu u nás již zákazník uhradil, tak částku vracíte přímo jemu. Pokud ji neuhradil, tak je možné zaslat opět na náš účet dle postupu výše.
  • Peníze za zrušenou část objednávky vracíte na náš účet. Zákazníkovi odloženou platbu o tuto částku ponížíme.
  • Pokud se peníze nevrátí na váš účet, tak vratka proběhla v pořádku. Pokud se platba vrátí na váš účet, tak zkontrolujte, že jste zadali správný Variabilní symbol odložené platby vedený v bance. Případně nás kontaktujte e-mailem info@platimpak.cz.






Nastavení Shoptet

  • Ano, doplněk můžete kdykoliv vypnout. Samozřejmě ho můžete opět kdykoliv znovu spustit.
  • Návod vám zašleme po odsouhlasení podmínek spolupráce. Najdete ho také na webových stránkách PlatímPak nebo přímo zde.
  • Ano, textaci lze upravovat. Doporučujeme zachovat stávající, která byla navržena pro jasnou komunikaci.
  • Pravděpodobně byla dlouho otevřena administrace, platnost tokenu vyprší za 2 hodiny. V takovém případě pomůže odhlášení z administrace e-shopu a opětovné přihlášení.
    • Zamítnuto/Zrušeno – služba PlatímPak nebude Bankou poskytnuta.
    • Čeká na ověření – žádost je podmíněně schválena. Zákazník musí ověřit svoji identitu (max. do 7 kalendářních dnů).
    • Schváleno – služba PlatímPak je schválena. Platba za objednávku bude bezprostředně uhrazena na Váš účet.
    • Zahájeno – rozpracovaná žádost o službu PlatímPak (do 60 min se stav změní na některý z výše uvedených).
    • Chyba Platby – v detailu transakce je popis chyby, případně další technické informace pro lepší řešení problémů.






Technické problémy

  • Zkontrolujte nevyžádanou poštu (spam). V opačném případě nás kontaktujte.
  • Kontaktujte nás a my vám jí zašleme znovu.
  • Zkontrolujte prosím správnost vyplněných ID klíčů v nastavení Shoptet doplňku. Kontaktujte nás.
  • Problém nastává při zakázaných cookies třetích stran v prohlížeči.
    • Povolte v prohlížeči cookies třetích stran.
    • Nebo přidejte adresu doplňku https://shoptet.platimpak.cz/ do povolených domén pro cookies.
  • Pište nám na info@platimpak.cz. Také můžete vyplnit formulář na našich webových stránkách a my se vám ozveme.
  • Žádný problém. Vyplňte prosím vaše telefonní číslo do formuláře a my se vám ozveme.






Nemáte Shoptet? Napište nám.

Údaje použijeme pouze k Vašemu oslovení.
Memorandum pro zpracování osobních údajů.